Lijnbaancomplex, Rotterdam

Omschrijving complexonderdeel 3

Inleiding

Noordelijke Lijnbaanhof Joost Banckertsplaats bestaande uit twee GALERIJFLATS met bijbehorende aangrenzende EXPEDITIESTRATEN, gebouwd naar ontwerp van A. Krijgsman onder architectonische supervisie van H.A. Maaskant, en een WOON/WINKELBLOK naar ontwerp van W.van Tijen en H.A. Maaskant, in een U-vorm gegroepeerd rondom een PLANTSOENAANLEG naar ontwerp van Jan Rahder. Het geheel is uitgevoerd in 1954-1958 binnen het stedenbouwkundig deelplan voor de wederopbouw van de stadskern in modernistische trant en vormt een onlosmakelijk onderdeel van het totale ensemble.

In de flats kunsttoepassing van resp. Louis van Roode en Herman (Mans) Meijer (1957).

Omschrijving

De noordelijke Lijnbaanhof Joost Banckertsplaats bestaat uit twee haaks op elkaar staande woonschijven van respectievelijk 14 lagen (noordzijde) en 10 lagen (oostzijde) en een 3-laags woon/winkelblok (westzijde), in een U-vorm geplaatst rondom de rechthoekige plantsoenaanleg met orthogonale padenstructuur, waarbij de zuidzijde geheel vrij ligt naar de Aert van Nesstraat. De blokken zijn zodanig gegroepeerd dat hiertussen vrije doorzichten mogelijk zijn naar het stadslandschap. De open doorgang in de noordwestelijke hoek is voorzien van een pergola die de gebouwen verbindt. In de noordoosthoek zijn de flats met een laag bouwvolume op maaiveldniveau verbonden. Het semi-openbare plantsoen ligt verdiept ten opzichte van de omringende straten. Ten noorden en oosten van de woonschijven twee haaks op elkaar gesitueerde EXPEDITIESTRATEN (Zoutmanstraat en Van Ghentstraat) ter ontsluiting van de flats en bevoorrading van de winkels van Lijnbaan en Korte Lijnbaan.

De GALERIJFLAT aan de noordzijde van de hof bestaat uit twaalf woonlagen boven een vrijwel gesloten plint met in beide langsgevels horizontale bovenlichten en bergingentrees. De noordgevel aan de expeditiestraat is op de begane grond voorzien van garagedeuren. Op de woonlagen zijn alle wooneenheden gekoppeld, wat tot uiting komt in de afwisseling van glaspuien en balkons in de gevel aan de hof. In de noordgevel langgerekte horizontale galerijen, die zijn uitgevoerd met stalen balustrades en ter plaatse van de woningentrees uitspringende delen hebben die voorzien zijn van glazen windschermen. Deze elementen geven verticale accenten aan de gevel, evenals de uitspringende doorgaande raampartij ter plaatse van het trappenhuis aan de westzijde. De entreehal naar het inpandige trappenhuis met lift kent een dubbele verdiepingshoogte en heeft een transparante uitvoering met glaspuien die de geslotenheid van de plint aan de hofzijde doorbreekt. Aan weerszijden van de entree winkelruimten die de open gevelinvulling van de entreehal aan de hofzijde voortzetten. Zowel de westelijke als de oostelijke kop van de flat is op de woonlagen ingericht met hoekappartementen en in de gevel voorzien van balkons en glaspuien. De langsgevels worden aan weerszijden afgesloten met gesloten gevelvlakken in verblendsteen. In de entreehal aan de oostzijde een kleurige wandschildering (L. van Roode) uit de bouwtijd. Voor het overige gelden de kenmerken zoals vermeld in de omschrijving van het complex.

De GALERIJFLAT aan de oostzijde bestaat uit acht woonlagen op een gesloten plintzone met bergingen. De geslotenheid van de plint wordt doorbroken door een dubbelhoge entreepartij in de derde travee waarvan de in geometrische patronen uitgewerkte wandmozaïeken aan beide buitenzijde doorlopen en zo in- en exterieur met elkaar verbinden. De twee zuidelijke traveeën zijn in de hoge onderbouw ingericht voor andere doeleinden (horeca) en zijn door de vormgeving van de puien gericht op de Aert van Nesstraat. De zuidhoek van de flat heeft hierboven hoekappartementen met balkons en in lichtgele verblendsteen uitgevoerde gesloten gevelvlakken als beëindiging van de langsgevels. De westgevel aan de hof heeft balkons met stalen balustrades die verticale accenten geven, afgewisseld met onderverdeelde glaspuien. In de naar de Lijnbaan gerichte langsgevel langgerekte galerijen, uitgevoerd met stalen balustrades met ter plaatse van de woningentrees uitspringende delen voorzien van glazen windschermen. Deze elementen doorbreken, evenals de uitspringende verticale raampartij van het trappenhuis, de horizontale lijnen van de galerijen in het gevelbeeld. In de entreehal een bronskleurige wandkunstwerk (H. Meijer) dat de Wederopbouw uitbeeldt (1957). Voor het overige gelden de kenmerken zoals vermeld in de omschrijving van het complex.

Het aan de westzijde grenzende WOON/WINKELBLOK is platgedekt met drie bouwlagen op een rechthoekig grondvlak. De westgevel met winkeletalages is gesitueerd aan de Karel Doormanstraat, terwijl de woningen boven de winkels worden ontsloten via portieken aan de hofzijde (oost). In de westgevel is de oorspronkelijk verspringende rooilijn van de winkelfronten nog grotendeels herkenbaar. De winkeletalages zijn door toepassing van grote glasvlakken in staalprofielen (gedeeltelijk vervangen) transparant van karakter. De oostgevel heeft op de begane grond een eenvoudiger gevelinvulling met stalen gevelpuien afgewisseld met gesloten gevelvlakken in gele verblendsteen. In de gevelindeling van de verdiepingen komt de gespiegelde opzet van de maisonnettewoningen tot uitdrukking in de wijze waarop de glaspuien en balkons gerangschikt zijn. De puien en uitstekende balkons zorgen voor verticale accenten in de eenvoudig geometrisch ingedeelde langsgevels en versterken de ruimtelijkheid van de binnenruimten van de achterliggende woonkamers. Het ritme van de gevels wordt verder bepaald door doorlopende horizontale betonbanden van vloeren en dak afgewisseld met de deels zichtbare en verder met gele verblendsteen beklede verticale delen van het betonskelet. De maisonnettewoningen die zich op de verdiepingen bevinden hebben praktisch ingedeelde plattegronden in varianten van twee-, drie-, en vier kamers. Voor het overige gelden de kenmerken zoals vermeld in de omschrijving van het complex.

De Joost Banckertsplaats heeft een overzichtelijke 'architectonisch' aangelegde PLANTSOENAANLEG die een afwisseling van gazons en geplaveide paden met zitbanken kent. Het orthogonaal plaveisel van lichter en donkergekleurde banden herinnert aan het oorspronkelijke modulaire plaveiselpatroon. Hoewel de inrichting en beplanting ten opzichte van de oorspronkelijke toestand enigszins is veranderd, is de ruimtelijke functie en het groene karakter van de binnenhof ongewijzigd gebleven.

Waardering

Noordelijke Lijnbaanhof Joost Banckertsplaats, bestaande uit twee GALERIJFLATS, twee EXPEDITIESTRATEN, een WOON/WINKELBLOK en een PLANTSOENAANLEG, is van algemeen belang als essentieel toonbeeld van de Wederopbouw 1940-1958, vanwege de cultuurhistorische, architectuurhistorische en stedenbouwkundige waarde:

- als vroeg en relatief gaaf bewaarde uiting van grootstedelijk wonen in hoogbouw, met ruimte voor licht, lucht en groen en met directe aansluiting op het culturele leven in de binnenstad;

- als onlosmakelijk onderdeel van het Lijnbaanensemble wegens de innovatieve waarde als samenhangend citycluster met een gedifferentieerde open en orthogonale aanleg van familiale bouwvolumes gericht op maximale bezonning, vrije uitzichten en doorzichten;

- vanwege de hoogwaardige esthetische kwaliteit van de gemeenschappelijke en individuele architectuur van de gebouwen die onder meer tot uiting komt in de plastische uitwerking van de trappenhuizen en galerijen en de subtiele variaties in de repeterende toepassing van standaardelementen;

- vanwege de oorspronkelijke vormgeving van de entreehallen met bijbehorende kunstwerken;

- vanwege de aanwezigheid van een openbare en overzichtelijke groenaanleg op maaiveldniveau, waarbij in het geval van de Joost Banckertplaats nog de geometrische padenstructuur herkenbaar is;

- vanwege de nog goede herkenbaarheid in het tegenwoordige centrumgebied, waarbij de woonhoven stedenbouwkundig en architectonisch grotendeels gaaf bewaard zijn gebleven.

Monumenten.nl maakt u wegwijs in monumentenland

Alles over monumenten onder één dak.
Een monument kopen, onderhouden of verduurzamen? Hier vindt u alle informatie, inspiratie en praktische tips.

Locatie

Monumentnummer
530606
Complexnaam
Lijnbaan
Provincie
Gemeente
Plaats
Complexomschrijving

Omschrijving van het complex

Inleiding

Het LIJNBAANENSEMBLE bestaat uit het in 1953 geopende en vanaf 1949 ontworpen eerste autovrije winkelcentrum van Nederland "De Lijnbaan" en een aansluitend (1954-1958) gerealiseerd binnenstedelijk woongebied, tegenwoordig aangeduid als de "Lijnbaanhoven". Het beschermde complex is gesitueerd op een langgerekt terrein in het hart van het stadscentrum van Rotterdam ten westen van de Coolsingel.

Het Lijnbaanensemble is tot stand gekomen in het kader van de wederopbouw van de Rotterdamse binnenstad die in mei 1940 vrijwel geheel was weggevaagd als gevolg van het Duitse bombardement. Het ontwerp is gebaseerd op de uitgangspunten van het in 1951 voor de wederopbouw van de binnenstad aanvaarde 'Kernplan', dat een hoofdonderdeel was van het globalere stedenbouwkundige Basisplan (1946) voor herstel van de oorlogsschade in Rotterdam van ir. C. van Traa.

Het ontwerp voor De Lijnbaan werd gemaakt door het architectenbureau Van den Broek en Bakema, dat zelf de architectuur van de winkelpromenade uitwerkte. Individuele winkelinterieurs en etalages werden op basis van de hierin vastgelegde hoofdlijnen ontworpen door verschillende (interieur)architecten, waaronder C. Elffers die het ontwerp maakte voor het horecapand "Ruteck's". De stedenbouwkundige opzet van het woongebied is van H.A. Maaskant, die ook de supervisie over de architectuur van de woongebouwen voerde. De flats aan de hoven werden ontworpen door A. Krijgsman en H. Bakker, terwijl Maaskant zelf het ontwerp voor de aan de Kruiskade gelegen flat "City House" maakte. In samenwerking met W. van Tijen tekende H.A. Maaskant ook voor het ontwerp van drie woon/winkelblokken langs de Karel Doormanstraat. De groenaanleg voor de Lijnbaanhoven werd ontworpen door Jan Rahder van de dienst stadsontwikkeling van de gemeente.

De opzet van het ensemble is gebaseerd op het modernistische wederopbouwplan voor de stad met als vooruitstrevend uitgangspunt het functioneel en ruimtelijk scheiden van winkels, woningen en verkeersstromen. Daarnaast spelen vernieuwende opvattingen over wonen en winkelen van de betrokken architecten een rol in het ontwerp en zijn de modernistische uitgangspunten van licht, lucht en ruimte in het ontwerp herkenbaar. Het ensemble is te beschouwen als een "binnenstedelijke" tegenhanger van de vroeg-naoorlogse wijkgedachte waarbij de nadruk ligt op een positief gemeenschapsideaal van samenleven en samenwerken vanuit individuele vrijheden. Historisch-typologisch laat het ensemble een stap zien in de ontwikkeling van een nieuwe verkavelingsvorm voor grootstedelijke gebieden met half-open bebouwing als alternatief voor de traditionele gesloten bouwblokken. Aan de opzet van de winkelpromenade ging studie van historische winkelstraten in Nederland en Europa en van nieuwe Amerikaanse ontwikkelingen vooraf. Ook werd geprofiteerd van reeds opgedane ervaring met noodwinkels in de verwoeste stad en met de gezamenlijke aanpak bij het ontwikkelen van moderne bedrijfsverzamelgebouwen voor het midden- en kleinbedrijf in de stad. Het Lijnbaanensemble is dan ook niet alleen het resultaat van een nieuwe stedenbouwkundige en architectonische visie op de binnenstad maar ook van de goede publiek-private samenwerking van ondernemers, beleggers, overheid en architecten die de ontstaansgeschiedenis van het complex kenmerkt.

In 1953 werd het winkelcentrum De Lijnbaan geopend. Het was vanaf het begin succesvol bij het winkelend publiek en stond onder grote belangstelling van het (internationale) vakpubliek. De Lijnbaan heeft vanaf het begin ook gefunctioneerd als openbare ontmoetingsplaats, als cultuurpodium en als grootstedelijk uitgaanscentrum in directe relatie met omliggende uitgaansgebieden. De Lijnbaan werd zo, direct na de oplevering, symbool voor de toenemende welvaart in de vroege naoorlogse jaren. Het concept van het verkeersvrije winkelcentrum bleek zo sterk dat het tot in de jaren zeventig als voorbeeld is gebruikt bij het ontwerp van naoorlogse winkelcentra in Nederland.

Het complex bestaat uit de volgende samenstellende onderdelen:

1) het winkelcentrum De Lijnbaan bestaande uit een WINKELPROMENADE met WINKELBLOKKEN aan Lijnbaan en Korte Lijnbaan en de aangrenzende EXPEDITIESTRATEN Hennekijnstraat, Van Ghentstraat, Zoutmanstraat en Kruiskadehof, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530604.

2) de GALERIJFLAT "City House" tussen Kruiskade en Lijnbaanhof, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530605.

3) de noordelijke LIJNBAANHOF Joost Banckertsplaats bestaande uit twee GALERIJFLATS, twee bijbehorende EXPEDITIESTRATEN Van Ghentstraat en Zoutmanstraat, een WOON/WINKELBLOK en een PLANTSOENAANLEG, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530606.

4) de zuidelijke LIJNBAANHOF Jan Evertsenplaats bestaande uit twee GALERIJFLATS, de bijbehorende EXPEDITIESTRAAT Van Ghentstraat, een WOON/WINKELBLOK en een PLANTSOENAANLEG, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530607.

5) het WOON/WINKELBLOK tussen Karel Doormanstraat en Van Bijlandtplaats, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530608.

De Lijnbaanpromenade en de Lijnbaanhoven zijn na 1966 naar het zuiden uitgebreid. De onderdelen uit deze latere fase zijn niet in het van rijkswege beschermde complex opgenomen.

Het Lijnbaanensemble is op hoofdlijnen nog goed herkenbaar en sterk als "wederopbouwmonument" te ervaren in het tegenwoordige centrumgebied. De grootste verandering die het ensemble heeft ondergaan betreft het aanzien van het "stedelijk interieur" van de winkelpromenade, die in de loop der jaren is verminderd door minder subtiele detaillering en afnemend onderhoud. Hierbij zijn de kernkwaliteiten van het monument echter bewaard gebleven.

Omschrijving

Het Lijnbaanensemble is een samenhangend "citycluster" in het stadscentrum, dat gevormd wordt door het winkelcentrum en een ten westen daarvan gelegen woonzone. De brede L-vormige winkelpromenade en de in verschillende hoogten oprijzende woongebouwen zijn in functie, compositie, concept en architectuur nauw met elkaar verweven. De stedenbouwkundige aanleg waarin de hoofdelementen zich bevinden, heeft een open, orthogonale structuur. Goed bewaard gebleven en van belang voor het stadsbeeld is de afwisseling van hoog en laag die de flat- en winkelgebouwen vormen langs de lengte-as. De ruimtelijke scheiding van functies en van verkeersstromen is vertaald in de alleen voor voetgangers toegankelijke winkelstraat en hoven en het afzonderlijke circuit van expeditiestraten. Het ontwerp is gericht op een aangename verblijfskwaliteit in binnen- en buitenruimte, wat in de aanleg onder andere tot uiting komt in de afstemming van de hoogte van de gebouwen op een ruime en rechtstreekse toetreding van zonlicht in de promenade en in de woonhoven. Het ontwerp van de openbare ruimte van de winkelpromenade, aanvankelijk met diverse inrichtingselementen zoals buitenetalages en bloemperken, is in oorsprong in aansluiting op het voor de winkelarchitectuur gehanteerde maatsysteem voorzien van een modulair patroon. Dit is nu nog herkenbaar in het plaveisel van de Joost Banckertsplaats. De aanleg van het gebied is volledig nieuw, maar er zijn wel nieuwe ruimtelijke en visuele verbindingen met gespaard gebleven vooroorlogse bebouwing gelegd, zoals de vrije zichtlijn op het stadhuis aan de Coolsingel.

De gebouwen worden gekenmerkt door een modulaire modernistische architectuur waarin een gevarieerde repetitie van geprefabriceerde onderdelen en een sterke verweving van binnen- en buitenruimte de hoofdtoon bepalen. Per hoofdelement in het ensemble is sprake van subtiele variaties binnen het gemeenschappelijke materiaalgebruik. Karakteristiek is bijvoorbeeld de zichtbare toepassing van gewapend beton als draagconstructie en de per winkel- en wooneenheid gedifferentieerde vullingen van glas, staal, hout, schokbeton en lichtgele verblendsteen. Van oorsprong zijn raampartijen licht teruggelegd en is glas gevat in smalle stalen profielen (thans deels vervangen). In de architectuur worden lange horizontale lijnen -zoals die van luifels, gestuukte vloerbanden, galerijen en platte daken- afgewisseld met ritmische verticale accenten, zoals de uitspringende schokbetonnen stijlen van de winkelblokken.

De winkelpromenade, waarvan de hoofdrichting noord-zuid loopt, heeft aan weerszijden vrijwel aaneengesloten stroken met lage winkelblokken. Hoofdtoegangen bevinden zich in het westen, aan de Karel Doormanstraat ter hoogte van het Schouwburgplein, en in het zuiden, aan de Van Oldenbarneveldtplaats. Kenmerkend is het brede profiel en het lichte karakter van de Lijnbaanpromenade. Het profiel van de promenade wordt voortgezet in de breedte van het zebrapad over de kruisende Aert van Nesstraat. Verbindende luifels spelen een belangrijke rol als beschutting en als markerende elementen op de overgang van binnen naar buiten. De winkels worden via de expeditiestraten aan de achterzijden van de winkelstroken bevoorraad. Het ontwerp voor winkelstroken (maatvoering en constructiewijze) laat een flexibele indeling toe van etalages en winkelinterieurs, waarbij de vaste vormgeving van de bovenpuien en de luifels voor standvastigheid in het gevelbeeld zorgen.

In de woonzone zijn schijfvormige woonflats in combinatie met lage woon/winkelblokjes gedeeltelijk in een open U-vorm aan twee hoven gegroepeerd. De meest noordelijke flat "City house" ligt afzonderlijk aan de gemengde stadsstraat Kruiskade en vormt samen met de andere oost-west gerichte hoogste woonschijven een sterk ritme dat het ensemble markeert. De hoven fungeren als een visueel bindend element en als groene spiegel voor de bouwblokken. In het oorspronkelijke ontwerp zijn drie stempels van flats en laagbouw rond een binnenhof of een parkeerterrein ontworpen; de meest zuidelijke stempel is, met uitzondering van het woon/winkelblokje, pas na 1966 in gewijzigde vorm uitgevoerd, waarbij de hof niet als parkeerplaats werd ingericht maar van een parkeergarage werd voorzien. De 3 woon/winkelblokken vormen samen een herkenbare reeks langs de Karel Doormanstraat die de ruimtelijke overgang verzorgt van de grote schaal van de Lijnbaanhoven naar die van het aangrenzende gebied.

In de architectuur van de woongebouwen is de toepassing van gewapend betonvloeren benadrukt door de doorgaande, witgeverfde banden die licht uitkragen en met de telkens uitspringende balkonvloeren zijn verbonden. Ze worden afgewisseld door lichtgele baksteen vlakken en onderverdeelde glaspuien die onderaan zwarte horizontale glaspanelen bevatten. De uitstekende balkons, rechthoekig of licht gerend, en trappartijen zorgen voor ritmische en dynamische gevelbeelden.

Waardering

Het Lijnbaanensemble is van algemeen belang als essentieel toonbeeld van de Wederopbouw 1940-1958, vanwege de cultuurhistorische, architectuurhistorische en stedenbouwkundige waarde:

- het Lijnbaanensemble heeft cultuurhistorische betekenis omdat het als het symbool geldt van de naoorlogse wederopbouw van het Rotterdamse stadshart en ontstaan is vanuit publiek-private samenwerking en een modernistische visie op grootstedelijke centrumontwikkelingen, waarbij het winkelen voor het eerst als een te faciliteren activiteit van vrijetijdsbesteding is opgevat en wonen in hoogbouw in de binnenstad is geïntroduceerd;

- het ensemble heeft innovatieve waarde vanwege het revolutionaire concept van de autovrije winkelpromenade dat wereldwijd is nagevolgd bij de bouw van nieuwe winkelcentra;

- het ensemble is van betekenis vanwege de vernieuwende typologie van hoogbouw aan woonhoven in een half open opzet en vanwege de hoogwaardige wijze waarop deze is vertaald in de stedenbouwkundige compositie;

- vanwege de kenmerkende scheiding van functies en verkeersstromen in de stedenbouwkundige opzet die bij uitstek tot uiting komt in de elementen winkelpromenade, expeditiestraten en woonhoven;

- het ensemble is een toonbeeld van moderne architectuur uit de vroege wederopbouwperiode en is van belang vanwege de hoogwaardige esthetische kwaliteiten van de architectuur en de stedenbouwkundige compositie, die mede te danken is aan de supervisie door toonaangevende architecten uit de periode. Binnen het oeuvre van Van den Broek en Bakema neemt het ensemble een bijzondere plaats in, o.a. als eerste gezamenlijk project;

- het Lijnbaanensemble is in zijn stedenbouwkundige opzet en in de architectonische samenhang herkenbaar bewaard gebleven ondanks dat hier en daar elementen verloren zijn gegaan c.q. zijn gewijzigd.

Eigenschappen

Functies
Functie Hoofdcategorie Subcategorie Functietype Is hoofdfunctie
Woningen en woningbouwcomplexen Appartementengebouw oorspronkelijke functie Ja
Adressen
Straat Getal Achtervoegsel Postcode Plaats Locatie Situatie Is hoofdadres
Joost Banckertsplaats 3 3012 HA Rotterdam Ja
Joost Banckertsplaats 1 3012 HA Rotterdam
Van Ghentstraat 3 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 4 3012 HA Rotterdam
Zoutmanstraat 4 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 5 3012 HA Rotterdam
Van Ghentstraat 5 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 6 3012 HA Rotterdam
Zoutmanstraat 6 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 7 3012 HA Rotterdam
Van Ghentstraat 7 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 8 3012 HA Rotterdam
Zoutmanstraat 8 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 9 3012 HA Rotterdam
Van Ghentstraat 9 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 10 3012 HA Rotterdam
Zoutmanstraat 10 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 11 3012 HA Rotterdam
Van Ghentstraat 11 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 12 3012 HA Rotterdam
Zoutmanstraat 12 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 13 3012 HA Rotterdam
Van Ghentstraat 13 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 14 3012 HA Rotterdam
Zoutmanstraat 14 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 15 3012 HA Rotterdam
Van Ghentstraat 15 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 16 3012 HA Rotterdam
Zoutmanstraat 16 3012 EV Rotterdam
Van Ghentstraat 17 3012 EA Rotterdam
Zoutmanstraat 18 3012 EV Rotterdam
Van Ghentstraat 19 3012 EA Rotterdam
Zoutmanstraat 20 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 20 3012 HB Rotterdam
Van Ghentstraat 21 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 21 3012 HB Rotterdam
Zoutmanstraat 22 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 22 3012 HB Rotterdam
Van Ghentstraat 23 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 23 3012 HB Rotterdam
Zoutmanstraat 24 3012 EV Rotterdam
Joost Banckertsplaats 24 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 25 3012 HB Rotterdam
Van Ghentstraat 25 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 26 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 27 3012 HB Rotterdam
Van Ghentstraat 27 3012 EA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 28 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 29 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 30 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 31 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 32 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 33 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 34 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 35 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 36 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 37 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 38 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 39 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 40 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 41 3012 HB Rotterdam
Joost Banckertsplaats 42 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 43 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 44 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 45 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 46 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 47 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 48 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 49 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 50 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 51 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 52 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 53 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 54 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 55 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 56 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 57 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 58 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 59 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 60 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 61 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 62 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 63 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 64 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 65 3012 HC Rotterdam
Joost Banckertsplaats 66 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 67 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 68 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 69 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 70 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 71 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 72 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 73 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 74 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 75 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 76 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 77 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 78 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 79 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 80 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 81 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 82 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 83 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 84 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 85 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 86 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 87 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 88 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 89 3012 HD Rotterdam
Joost Banckertsplaats 90 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 91 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 92 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 93 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 94 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 95 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 96 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 97 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 98 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 99 3012 HE Rotterdam
Aert van Nesstraat 99 3012 CA Rotterdam
Joost Banckertsplaats 100 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 101 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 102 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 103 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 104 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 105 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 106 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 107 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 108 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 109 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 110 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 111 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 112 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 113 3012 HE Rotterdam
Joost Banckertsplaats 114 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 115 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 116 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 117 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 118 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 119 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 120 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 121 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 122 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 123 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 124 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 125 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 126 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 127 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 128 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 129 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 130 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 131 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 132 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 133 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 134 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 135 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 136 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 137 3012 HG Rotterdam
Joost Banckertsplaats 138 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 139 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 140 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 141 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 142 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 143 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 144 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 145 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 146 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 147 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 148 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 149 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 150 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 151 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 152 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 153 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 154 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 155 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 156 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 157 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 158 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 159 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 160 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 161 3012 HH Rotterdam
Joost Banckertsplaats 162 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 163 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 164 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 165 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 166 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 167 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 168 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 169 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 170 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 171 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 172 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 173 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 174 3012 HJ Rotterdam
Joost Banckertsplaats 185 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 186 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 187 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 188 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 189 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 190 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 191 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 192 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 193 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 194 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 195 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 196 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 197 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 198 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 199 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 200 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 201 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 202 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 203 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 204 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 205 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 206 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 207 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 208 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 209 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 210 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 211 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 212 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 213 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 214 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 215 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 216 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 217 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 218 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 219 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 220 3012 HK Rotterdam
Joost Banckertsplaats 221 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 222 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 223 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 224 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 225 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 226 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 227 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 228 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 229 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 230 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 231 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 232 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 233 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 234 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 235 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 236 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 237 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 238 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 239 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 240 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 241 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 242 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 243 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 244 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 245 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 246 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 247 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 248 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 249 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 250 3012 HL Rotterdam
Joost Banckertsplaats 251 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 252 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 253 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 254 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 255 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 256 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 257 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 258 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 259 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 260 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 261 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 262 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 263 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 264 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 265 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 266 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 267 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 268 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 269 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 270 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 271 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 272 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 273 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 274 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 275 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 276 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 277 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 278 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 279 3012 HM Rotterdam
Joost Banckertsplaats 280 3012 HM Rotterdam
Karel Doormanstraat 284 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 286 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 290 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 292 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 294 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 296 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 298 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 300 3012 GP Rotterdam
Types
Hoofdcategorie Subcategorie Beschrijving Notitie
Woningen en woningbouwcomplexen Appartementengebouw Galerijflat
Percelen
Kadastraal perceel Kadastrale sectie Kadastraal object Appartement Kadastrale gemeente
729 AF 1064 A1 Rotterdam
729 AF 1064 A10 Rotterdam
729 AF 1064 A100 Rotterdam
729 AF 1064 A101 Rotterdam
729 AF 1064 A102 Rotterdam
729 AF 1064 A103 Rotterdam
729 AF 1064 A104 Rotterdam
729 AF 1064 A105 Rotterdam
729 AF 1064 A106 Rotterdam
729 AF 1064 A107 Rotterdam
729 AF 1064 A108 Rotterdam
729 AF 1064 A109 Rotterdam
729 AF 1064 A11 Rotterdam
729 AF 1064 A110 Rotterdam
729 AF 1064 A111 Rotterdam
729 AF 1064 A112 Rotterdam
729 AF 1064 A113 Rotterdam
729 AF 1064 A114 Rotterdam
729 AF 1064 A115 Rotterdam
729 AF 1064 A116 Rotterdam
729 AF 1064 A117 Rotterdam
729 AF 1064 A118 Rotterdam
729 AF 1064 A119 Rotterdam
729 AF 1064 A12 Rotterdam
729 AF 1064 A120 Rotterdam
729 AF 1064 A121 Rotterdam
729 AF 1064 A122 Rotterdam
729 AF 1064 A123 Rotterdam
729 AF 1064 A124 Rotterdam
729 AF 1064 A125 Rotterdam
729 AF 1064 A126 Rotterdam
729 AF 1064 A127 Rotterdam
729 AF 1064 A128 Rotterdam
729 AF 1064 A129 Rotterdam
729 AF 1064 A13 Rotterdam
729 AF 1064 A130 Rotterdam
729 AF 1064 A131 Rotterdam
729 AF 1064 A132 Rotterdam
729 AF 1064 A133 Rotterdam
729 AF 1064 A134 Rotterdam
729 AF 1064 A135 Rotterdam
729 AF 1064 A136 Rotterdam
729 AF 1064 A137 Rotterdam
729 AF 1064 A138 Rotterdam
729 AF 1064 A139 Rotterdam
729 AF 1064 A14 Rotterdam
729 AF 1064 A140 Rotterdam
729 AF 1064 A141 Rotterdam
729 AF 1064 A142 Rotterdam
729 AF 1064 A143 Rotterdam
729 AF 1064 A144 Rotterdam
729 AF 1064 A145 Rotterdam
729 AF 1064 A146 Rotterdam
729 AF 1064 A147 Rotterdam
729 AF 1064 A148 Rotterdam
729 AF 1064 A149 Rotterdam
729 AF 1064 A15 Rotterdam
729 AF 1064 A150 Rotterdam
729 AF 1064 A151 Rotterdam
729 AF 1064 A152 Rotterdam
729 AF 1064 A153 Rotterdam
729 AF 1064 A154 Rotterdam
729 AF 1064 A155 Rotterdam
729 AF 1064 A156 Rotterdam
729 AF 1064 A157 Rotterdam
729 AF 1064 A158 Rotterdam
729 AF 1064 A159 Rotterdam
729 AF 1064 A16 Rotterdam
729 AF 1064 A160 Rotterdam
729 AF 1064 A161 Rotterdam
729 AF 1064 A162 Rotterdam
729 AF 1064 A163 Rotterdam
729 AF 1064 A17 Rotterdam
729 AF 1064 A18 Rotterdam
729 AF 1064 A19 Rotterdam
729 AF 1064 A2 Rotterdam
729 AF 1064 A20 Rotterdam
729 AF 1064 A21 Rotterdam
729 AF 1064 A22 Rotterdam
729 AF 1064 A23 Rotterdam
729 AF 1064 A24 Rotterdam
729 AF 1064 A25 Rotterdam
729 AF 1064 A26 Rotterdam
729 AF 1064 A27 Rotterdam
729 AF 1064 A28 Rotterdam
729 AF 1064 A29 Rotterdam
729 AF 1064 A3 Rotterdam
729 AF 1064 A30 Rotterdam
729 AF 1064 A31 Rotterdam
729 AF 1064 A32 Rotterdam
729 AF 1064 A33 Rotterdam
729 AF 1064 A34 Rotterdam
729 AF 1064 A35 Rotterdam
729 AF 1064 A36 Rotterdam
729 AF 1064 A37 Rotterdam
729 AF 1064 A38 Rotterdam
729 AF 1064 A39 Rotterdam
729 AF 1064 A4 Rotterdam
729 AF 1064 A40 Rotterdam
729 AF 1064 A41 Rotterdam
729 AF 1064 A42 Rotterdam
729 AF 1064 A43 Rotterdam
729 AF 1064 A44 Rotterdam
729 AF 1064 A45 Rotterdam
729 AF 1064 A46 Rotterdam
729 AF 1064 A47 Rotterdam
729 AF 1064 A48 Rotterdam
729 AF 1064 A49 Rotterdam
729 AF 1064 A5 Rotterdam
729 AF 1064 A50 Rotterdam
729 AF 1064 A51 Rotterdam
729 AF 1064 A52 Rotterdam
729 AF 1064 A53 Rotterdam
729 AF 1064 A54 Rotterdam
729 AF 1064 A55 Rotterdam
729 AF 1064 A56 Rotterdam
729 AF 1064 A57 Rotterdam
729 AF 1064 A58 Rotterdam
729 AF 1064 A59 Rotterdam
729 AF 1064 A6 Rotterdam
729 AF 1064 A60 Rotterdam
729 AF 1064 A61 Rotterdam
729 AF 1064 A62 Rotterdam
729 AF 1064 A63 Rotterdam
729 AF 1064 A64 Rotterdam
729 AF 1064 A65 Rotterdam
729 AF 1064 A66 Rotterdam
729 AF 1064 A67 Rotterdam
729 AF 1064 A68 Rotterdam
729 AF 1064 A69 Rotterdam
729 AF 1064 A7 Rotterdam
729 AF 1064 A70 Rotterdam
729 AF 1064 A71 Rotterdam
729 AF 1064 A72 Rotterdam
729 AF 1064 A73 Rotterdam
729 AF 1064 A74 Rotterdam
729 AF 1064 A75 Rotterdam
729 AF 1064 A76 Rotterdam
729 AF 1064 A77 Rotterdam
729 AF 1064 A78 Rotterdam
729 AF 1064 A79 Rotterdam
729 AF 1064 A8 Rotterdam
729 AF 1064 A80 Rotterdam
729 AF 1064 A81 Rotterdam
729 AF 1064 A82 Rotterdam
729 AF 1064 A83 Rotterdam
729 AF 1064 A84 Rotterdam
729 AF 1064 A85 Rotterdam
729 AF 1064 A86 Rotterdam
729 AF 1064 A87 Rotterdam
729 AF 1064 A88 Rotterdam
729 AF 1064 A89 Rotterdam
729 AF 1064 A9 Rotterdam
729 AF 1064 A90 Rotterdam
729 AF 1064 A91 Rotterdam
729 AF 1064 A92 Rotterdam
729 AF 1064 A93 Rotterdam
729 AF 1064 A94 Rotterdam
729 AF 1064 A95 Rotterdam
729 AF 1064 A96 Rotterdam
729 AF 1064 A97 Rotterdam
729 AF 1064 A98 Rotterdam
729 AF 1064 A99 Rotterdam
730 AF 1065 A1 Rotterdam
730 AF 1065 A10 Rotterdam
730 AF 1065 A11 Rotterdam
730 AF 1065 A12 Rotterdam
730 AF 1065 A13 Rotterdam
730 AF 1065 A14 Rotterdam
730 AF 1065 A15 Rotterdam
730 AF 1065 A16 Rotterdam
730 AF 1065 A17 Rotterdam
730 AF 1065 A18 Rotterdam
730 AF 1065 A19 Rotterdam
730 AF 1065 A2 Rotterdam
730 AF 1065 A20 Rotterdam
730 AF 1065 A21 Rotterdam
730 AF 1065 A22 Rotterdam
730 AF 1065 A3 Rotterdam
730 AF 1065 A4 Rotterdam
730 AF 1065 A5 Rotterdam
730 AF 1065 A6 Rotterdam
730 AF 1065 A7 Rotterdam
730 AF 1065 A8 Rotterdam
730 AF 1065 A9 Rotterdam
752 AF 1025 A1 Rotterdam
752 AF 1025 A10 Rotterdam
752 AF 1025 A100 Rotterdam
752 AF 1025 A101 Rotterdam
752 AF 1025 A11 Rotterdam
752 AF 1025 A12 Rotterdam
752 AF 1025 A13 Rotterdam
752 AF 1025 A14 Rotterdam
752 AF 1025 A15 Rotterdam
752 AF 1025 A16 Rotterdam
752 AF 1025 A17 Rotterdam
752 AF 1025 A18 Rotterdam
752 AF 1025 A19 Rotterdam
752 AF 1025 A2 Rotterdam
752 AF 1025 A20 Rotterdam
752 AF 1025 A21 Rotterdam
752 AF 1025 A22 Rotterdam
752 AF 1025 A23 Rotterdam
752 AF 1025 A24 Rotterdam
752 AF 1025 A25 Rotterdam
752 AF 1025 A26 Rotterdam
752 AF 1025 A27 Rotterdam
752 AF 1025 A28 Rotterdam
752 AF 1025 A29 Rotterdam
752 AF 1025 A3 Rotterdam
752 AF 1025 A30 Rotterdam
752 AF 1025 A31 Rotterdam
752 AF 1025 A32 Rotterdam
752 AF 1025 A33 Rotterdam
752 AF 1025 A34 Rotterdam
752 AF 1025 A35 Rotterdam
752 AF 1025 A36 Rotterdam
752 AF 1025 A37 Rotterdam
752 AF 1025 A38 Rotterdam
752 AF 1025 A39 Rotterdam
752 AF 1025 A4 Rotterdam
752 AF 1025 A40 Rotterdam
752 AF 1025 A41 Rotterdam
752 AF 1025 A42 Rotterdam
752 AF 1025 A43 Rotterdam
752 AF 1025 A44 Rotterdam
752 AF 1025 A45 Rotterdam
752 AF 1025 A46 Rotterdam
752 AF 1025 A47 Rotterdam
752 AF 1025 A48 Rotterdam
752 AF 1025 A49 Rotterdam
752 AF 1025 A5 Rotterdam
752 AF 1025 A50 Rotterdam
752 AF 1025 A51 Rotterdam
752 AF 1025 A52 Rotterdam
752 AF 1025 A53 Rotterdam
752 AF 1025 A54 Rotterdam
752 AF 1025 A55 Rotterdam
752 AF 1025 A56 Rotterdam
752 AF 1025 A57 Rotterdam
752 AF 1025 A58 Rotterdam
752 AF 1025 A59 Rotterdam
752 AF 1025 A6 Rotterdam
752 AF 1025 A60 Rotterdam
752 AF 1025 A61 Rotterdam
752 AF 1025 A62 Rotterdam
752 AF 1025 A63 Rotterdam
752 AF 1025 A64 Rotterdam
752 AF 1025 A65 Rotterdam
752 AF 1025 A66 Rotterdam
752 AF 1025 A67 Rotterdam
752 AF 1025 A68 Rotterdam
752 AF 1025 A69 Rotterdam
752 AF 1025 A7 Rotterdam
752 AF 1025 A70 Rotterdam
752 AF 1025 A71 Rotterdam
752 AF 1025 A72 Rotterdam
752 AF 1025 A73 Rotterdam
752 AF 1025 A74 Rotterdam
752 AF 1025 A75 Rotterdam
752 AF 1025 A76 Rotterdam
752 AF 1025 A77 Rotterdam
752 AF 1025 A78 Rotterdam
752 AF 1025 A79 Rotterdam
752 AF 1025 A8 Rotterdam
752 AF 1025 A80 Rotterdam
752 AF 1025 A81 Rotterdam
752 AF 1025 A82 Rotterdam
752 AF 1025 A83 Rotterdam
752 AF 1025 A84 Rotterdam
752 AF 1025 A85 Rotterdam
752 AF 1025 A86 Rotterdam
752 AF 1025 A87 Rotterdam
752 AF 1025 A88 Rotterdam
752 AF 1025 A89 Rotterdam
752 AF 1025 A9 Rotterdam
752 AF 1025 A90 Rotterdam
752 AF 1025 A91 Rotterdam
752 AF 1025 A92 Rotterdam
752 AF 1025 A93 Rotterdam
752 AF 1025 A94 Rotterdam
752 AF 1025 A95 Rotterdam
752 AF 1025 A96 Rotterdam
752 AF 1025 A97 Rotterdam
752 AF 1025 A98 Rotterdam
752 AF 1025 A99 Rotterdam
AF 817 Rotterdam
AF 815 Rotterdam
AF 1338 Rotterdam
AF 816 Rotterdam
AF 1339 Rotterdam
Bouwperioden
Start Eind Notitie Beschrijving
1955 1958 vervaardiging
Naar boven