Lijnbaancomplex, Rotterdam

Monumenten.nl maakt u wegwijs in monumentenland

Alles over monumenten onder één dak.
Een monument kopen, onderhouden of verduurzamen? Hier vindt u alle informatie, inspiratie en praktische tips.

Omschrijving complexonderdeel 4

Inleiding

Zuidelijke Lijnbaanhof Jan Evertsenplaats met twee GALERIJFLATS en bijbehorende aangrenzende EXPEDITIESTRAAT, gebouwd naar ontwerp van H.D. Bakker onder architectonische supervisie van H.A. Maaskant, en een WOON/WINKELBLOK naar ontwerp van W. van Tijen en H.A. Maaskant, in een U-vorm gegroepeerd rondom een PLANTSOENAANLEG naar ontwerp van Jan Rahder. Het geheel is uitgevoerd in 1954-1958 binnen het stedenbouwkundig deelplan voor de wederopbouw van de stadskern in modernistische trant en vormt een onlosmakelijk onderdeel van het totale Lijnbaanensemble.

Omschrijving

De zuidelijke Lijnbaanhof Jan Evertsenplaats bestaat uit twee haaks op elkaar staande woonschijven van respectievelijk 14 lagen (noordzijde) en 10 lagen (oostzijde) en een 3-laags woon/winkelblok (westzijde) in een U-vorm geplaatst rondom de rechthoekige plantsoenaanleg waarbij de zuidzijde geheel vrij ligt naar de Van Oldenbarneveldtplaats. De blokken zijn zodanig gegroepeerd dat hiertussen vrije doorzichten mogelijk zijn naar het stadslandschap. In de noordoosthoek zijn de flats met een laag bouwvolume op maaiveldniveau verbonden. Het semi-openbare plantsoen ligt verdiept ten opzichte van de omringende straten. Ten oosten van de noord-zuid gerichte woonschijf een expeditiestraat (Van Ghentstraat) ter ontsluiting van de flats en bevoorrading van de winkels van de Lijnbaan.

De noordelijke GALERIJFLAT is met de galerijgevel naar de Aert van Nesstraat en de hier tegenover gesitueerde noordelijke Lijnbaanhof gericht. De flat bestaat uit 12 woonlagen boven een gesloten, dubbelhoge plintzone die aan de zijde van de hof is voorzien van twee boven elkaar gelegen reeksen van horizontale bergingvensters, terwijl de noordgevel op de begane grond voorzien is van een doorlopend winkelfront, oorspronkelijk met een verspringende rooilijn van vooruitgeschoven etalages. De entreepartij naar het hoofdtrappenhuis is gesitueerd in de derde oostelijke travee en onderscheidt zich door hoge glaspuien. Op de westelijke kop van de flat een vooruitgeschoven horecapaviljoen, gericht op de Karel Doormanstraat. De woonlagen hebben telkens gekoppelde eenheden met teruggelegde gevelvlakken bij de balkons aan de hofzijde. In de noordgevel zijn horizontale lijnen benadrukt door de langgerekte horizontale galerijen met deels vooruitspringende en decoratief aandoende balustrades in beton die voor een sterke dieptewerking zorgen. De verticale zone met een doorgaande glaspui ter plaatse van het inpandige trappenhuis aan de oostzijde geeft een verticaal accent in deze regelmatige gevelindeling. Het trappenhuis wordt afgesloten door een lifthuis met overstekend dak. Zowel de westelijke als de oostelijke kop van de flat is ingericht met hoekappartementen voorzien van glaspuien en balkons met gesloten borstweringen. De langsgevels worden aan weerszijden beëindigd met in verblendsteen uitgevoerde gesloten gevelvlakken van deze hoekappartementen. Voor het overige gelden de kenmerken zoals vermeld in de omschrijving van het complex.

De EXPEDITIESTRAAT Van Ghentstraat loopt ten oosten van de Lijnbaanhof en staat in verbinding met de Aert van Nesstraat die het Lijnbaangebied doorkruist. Aan de expeditiestraat is in de plint van de oostelijke flat een serie garages opgenomen.

De oostelijke GALERIJFLAT bestaat uit acht woonlagen boven een gesloten dubbelhoge plintzone met aan de Jan Evertsenplaats een, oorspronkelijk donkergekleurde, gaanderij met rechthoekige pijlers. Op de woonlagen zijn alle wooneenheden gekoppeld, wat tot uiting komt in de afwisseling van glaspuien en balkons in de gevel aan de hof. In de naar De Lijnbaan gerichte langsgevel contrasteren langgerekte horizontale galerijen, voorzien van zware betonnen balustrades, met de verticale raampartij van het inpandige trappenhuis dat zich in de derde zuidelijke travee bevindt. Dit trappenhuis wordt afgesloten met een lifthuis op het platte dak van de flat, dat voorzien is van een platte afdekking met overstek. De drie zuidelijke traveeën hebben een transparante plint; de entreepartij is uitgevoerd met hoge glaspuien en in de hieraan grenzende gebouwhoek is een winkelruimte ondergebracht die op de Van Oldenbarneveldtplaats is gericht. De zuidgevel hierboven heeft in het midden balkons van de hoekappartementen. Verblendsteen is toegepast voor de gesloten gevelvlakken van deze hoekappartementen die de langsgevels beëindigen. Voor het overige gelden de kenmerken zoals vermeld in de omschrijving van het complex.

Het aan de westzijde grenzende WOON/WINKELBLOK is platgedekt met drie bouwlagen op een rechthoekig grondvlak. De westgevel met winkeletalages is gesitueerd aan de Karel Doormanstraat, terwijl de woningen boven de winkels worden ontsloten via portieken aan de hofzijde (oost). In de westgevel is de oorspronkelijk verspringende rooilijn van de winkelfronten nog grotendeels herkenbaar. De winkeletalages zijn door toepassing van grote glasvlakken in staalprofielen (gedeeltelijk vervangen) transparant van karakter. De oostgevel heeft op de begane grond een eenvoudiger gevelinvulling met stalen gevelpuien afgewisseld met gesloten gevelvlakken in gele verblendsteen. In de gevelindeling van de verdiepingen komt de gespiegelde opzet van de maisonnettewoningen tot uitdrukking in de wijze waarop de glaspuien en balkons gerangschikt zijn. De puien en uitstekende balkons zorgen voor verticale accenten in de eenvoudig geometrisch ingedeelde langsgevels en versterken de ruimtelijkheid van de binnenruimten van de achterliggende woonkamers. Het ritme van de gevels wordt verder bepaald door doorlopende horizontale betonbanden van vloeren en dak afgewisseld met de deels zichtbare en verder met gele verblendsteen beklede verticale delen van het betonskelet. De maisonnettewoningen die zich op de verdiepingen bevinden hebben praktisch ingedeelde plattegronden in varianten van twee-, drie-, en vier kamers. Voor het overige gelden de kenmerken zoals vermeld in de omschrijving van het complex.

De PLANTSOENAANLEG van de Jan Evertsenplaats wordt gekenmerkt door overzichtelijkheid en bestaat uit een afwisseling van gazons en geplaveide paden met zitbanken. Hoewel de inrichting en beplanting ten opzichte van de oorspronkelijke toestand enigszins is veranderd, is de ruimtelijke functie en het groene karakter van de hof ongewijzigd gebleven.

Waardering

Zuidelijke Lijnbaanhof Jan Evertsenplaats met twee GALERIJFLATS, een bijbehorende EXPEDITIESTRAAT, een WOON/WINKELBLOK en een PLANTSOENAANLEG, is van algemeen belang als essentieel toonbeeld van de Wederopbouw 1940-1958, vanwege cultuurhistorische, architectuurhistorische en stedenbouwkundige waarde:

- als vroeg en relatief gaaf bewaarde uiting van grootstedelijk wonen in hoogbouw, met ruimte voor licht, lucht en groen en met directe aansluiting op het culturele leven in de binnenstad;

- als onlosmakelijk onderdeel van het Lijnbaanensemble wegens de innovatieve waarde als samenhangend citycluster met een gedifferentieerde open en orthogonale aanleg van familiale bouwvolumes gericht op maximale bezonning, vrije uitzichten en doorzichten;

- vanwege de hoogwaardige esthetische kwaliteit van de gemeenschappelijke en individuele architectuur van de gebouwen die onder meer tot uiting komt in de plastische uitwerking van de trappenhuizen en galerijen en de subtiele variaties in de repeterende toepassing van standaardelementen;

- vanwege de aanwezigheid van een openbare en overzichtelijke groenaanleg op maaiveldniveau;

- vanwege de nog goede herkenbaarheid in het tegenwoordige centrumgebied, waarbij de woonhoven stedenbouwkundig en architectonisch grotendeels gaaf bewaard zijn gebleven.

Monumenten.nl maakt u wegwijs in monumentenland

Alles over monumenten onder één dak.
Een monument kopen, onderhouden of verduurzamen? Hier vindt u alle informatie, inspiratie en praktische tips.

Locatie

Monumentnummer
530607
Complexnaam
Lijnbaan
Provincie
Gemeente
Plaats
Complexomschrijving

Omschrijving van het complex

Inleiding

Het LIJNBAANENSEMBLE bestaat uit het in 1953 geopende en vanaf 1949 ontworpen eerste autovrije winkelcentrum van Nederland "De Lijnbaan" en een aansluitend (1954-1958) gerealiseerd binnenstedelijk woongebied, tegenwoordig aangeduid als de "Lijnbaanhoven". Het beschermde complex is gesitueerd op een langgerekt terrein in het hart van het stadscentrum van Rotterdam ten westen van de Coolsingel.

Het Lijnbaanensemble is tot stand gekomen in het kader van de wederopbouw van de Rotterdamse binnenstad die in mei 1940 vrijwel geheel was weggevaagd als gevolg van het Duitse bombardement. Het ontwerp is gebaseerd op de uitgangspunten van het in 1951 voor de wederopbouw van de binnenstad aanvaarde 'Kernplan', dat een hoofdonderdeel was van het globalere stedenbouwkundige Basisplan (1946) voor herstel van de oorlogsschade in Rotterdam van ir. C. van Traa.

Het ontwerp voor De Lijnbaan werd gemaakt door het architectenbureau Van den Broek en Bakema, dat zelf de architectuur van de winkelpromenade uitwerkte. Individuele winkelinterieurs en etalages werden op basis van de hierin vastgelegde hoofdlijnen ontworpen door verschillende (interieur)architecten, waaronder C. Elffers die het ontwerp maakte voor het horecapand "Ruteck's". De stedenbouwkundige opzet van het woongebied is van H.A. Maaskant, die ook de supervisie over de architectuur van de woongebouwen voerde. De flats aan de hoven werden ontworpen door A. Krijgsman en H. Bakker, terwijl Maaskant zelf het ontwerp voor de aan de Kruiskade gelegen flat "City House" maakte. In samenwerking met W. van Tijen tekende H.A. Maaskant ook voor het ontwerp van drie woon/winkelblokken langs de Karel Doormanstraat. De groenaanleg voor de Lijnbaanhoven werd ontworpen door Jan Rahder van de dienst stadsontwikkeling van de gemeente.

De opzet van het ensemble is gebaseerd op het modernistische wederopbouwplan voor de stad met als vooruitstrevend uitgangspunt het functioneel en ruimtelijk scheiden van winkels, woningen en verkeersstromen. Daarnaast spelen vernieuwende opvattingen over wonen en winkelen van de betrokken architecten een rol in het ontwerp en zijn de modernistische uitgangspunten van licht, lucht en ruimte in het ontwerp herkenbaar. Het ensemble is te beschouwen als een "binnenstedelijke" tegenhanger van de vroeg-naoorlogse wijkgedachte waarbij de nadruk ligt op een positief gemeenschapsideaal van samenleven en samenwerken vanuit individuele vrijheden. Historisch-typologisch laat het ensemble een stap zien in de ontwikkeling van een nieuwe verkavelingsvorm voor grootstedelijke gebieden met half-open bebouwing als alternatief voor de traditionele gesloten bouwblokken. Aan de opzet van de winkelpromenade ging studie van historische winkelstraten in Nederland en Europa en van nieuwe Amerikaanse ontwikkelingen vooraf. Ook werd geprofiteerd van reeds opgedane ervaring met noodwinkels in de verwoeste stad en met de gezamenlijke aanpak bij het ontwikkelen van moderne bedrijfsverzamelgebouwen voor het midden- en kleinbedrijf in de stad. Het Lijnbaanensemble is dan ook niet alleen het resultaat van een nieuwe stedenbouwkundige en architectonische visie op de binnenstad maar ook van de goede publiek-private samenwerking van ondernemers, beleggers, overheid en architecten die de ontstaansgeschiedenis van het complex kenmerkt.

In 1953 werd het winkelcentrum De Lijnbaan geopend. Het was vanaf het begin succesvol bij het winkelend publiek en stond onder grote belangstelling van het (internationale) vakpubliek. De Lijnbaan heeft vanaf het begin ook gefunctioneerd als openbare ontmoetingsplaats, als cultuurpodium en als grootstedelijk uitgaanscentrum in directe relatie met omliggende uitgaansgebieden. De Lijnbaan werd zo, direct na de oplevering, symbool voor de toenemende welvaart in de vroege naoorlogse jaren. Het concept van het verkeersvrije winkelcentrum bleek zo sterk dat het tot in de jaren zeventig als voorbeeld is gebruikt bij het ontwerp van naoorlogse winkelcentra in Nederland.

Het complex bestaat uit de volgende samenstellende onderdelen:

1) het winkelcentrum De Lijnbaan bestaande uit een WINKELPROMENADE met WINKELBLOKKEN aan Lijnbaan en Korte Lijnbaan en de aangrenzende EXPEDITIESTRATEN Hennekijnstraat, Van Ghentstraat, Zoutmanstraat en Kruiskadehof, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530604.

2) de GALERIJFLAT "City House" tussen Kruiskade en Lijnbaanhof, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530605.

3) de noordelijke LIJNBAANHOF Joost Banckertsplaats bestaande uit twee GALERIJFLATS, twee bijbehorende EXPEDITIESTRATEN Van Ghentstraat en Zoutmanstraat, een WOON/WINKELBLOK en een PLANTSOENAANLEG, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530606.

4) de zuidelijke LIJNBAANHOF Jan Evertsenplaats bestaande uit twee GALERIJFLATS, de bijbehorende EXPEDITIESTRAAT Van Ghentstraat, een WOON/WINKELBLOK en een PLANTSOENAANLEG, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530607.

5) het WOON/WINKELBLOK tussen Karel Doormanstraat en Van Bijlandtplaats, zie voor omschrijving bij complexonderdeel met monumentnummer 530608.

De Lijnbaanpromenade en de Lijnbaanhoven zijn na 1966 naar het zuiden uitgebreid. De onderdelen uit deze latere fase zijn niet in het van rijkswege beschermde complex opgenomen.

Het Lijnbaanensemble is op hoofdlijnen nog goed herkenbaar en sterk als "wederopbouwmonument" te ervaren in het tegenwoordige centrumgebied. De grootste verandering die het ensemble heeft ondergaan betreft het aanzien van het "stedelijk interieur" van de winkelpromenade, die in de loop der jaren is verminderd door minder subtiele detaillering en afnemend onderhoud. Hierbij zijn de kernkwaliteiten van het monument echter bewaard gebleven.

Omschrijving

Het Lijnbaanensemble is een samenhangend "citycluster" in het stadscentrum, dat gevormd wordt door het winkelcentrum en een ten westen daarvan gelegen woonzone. De brede L-vormige winkelpromenade en de in verschillende hoogten oprijzende woongebouwen zijn in functie, compositie, concept en architectuur nauw met elkaar verweven. De stedenbouwkundige aanleg waarin de hoofdelementen zich bevinden, heeft een open, orthogonale structuur. Goed bewaard gebleven en van belang voor het stadsbeeld is de afwisseling van hoog en laag die de flat- en winkelgebouwen vormen langs de lengte-as. De ruimtelijke scheiding van functies en van verkeersstromen is vertaald in de alleen voor voetgangers toegankelijke winkelstraat en hoven en het afzonderlijke circuit van expeditiestraten. Het ontwerp is gericht op een aangename verblijfskwaliteit in binnen- en buitenruimte, wat in de aanleg onder andere tot uiting komt in de afstemming van de hoogte van de gebouwen op een ruime en rechtstreekse toetreding van zonlicht in de promenade en in de woonhoven. Het ontwerp van de openbare ruimte van de winkelpromenade, aanvankelijk met diverse inrichtingselementen zoals buitenetalages en bloemperken, is in oorsprong in aansluiting op het voor de winkelarchitectuur gehanteerde maatsysteem voorzien van een modulair patroon. Dit is nu nog herkenbaar in het plaveisel van de Joost Banckertsplaats. De aanleg van het gebied is volledig nieuw, maar er zijn wel nieuwe ruimtelijke en visuele verbindingen met gespaard gebleven vooroorlogse bebouwing gelegd, zoals de vrije zichtlijn op het stadhuis aan de Coolsingel.

De gebouwen worden gekenmerkt door een modulaire modernistische architectuur waarin een gevarieerde repetitie van geprefabriceerde onderdelen en een sterke verweving van binnen- en buitenruimte de hoofdtoon bepalen. Per hoofdelement in het ensemble is sprake van subtiele variaties binnen het gemeenschappelijke materiaalgebruik. Karakteristiek is bijvoorbeeld de zichtbare toepassing van gewapend beton als draagconstructie en de per winkel- en wooneenheid gedifferentieerde vullingen van glas, staal, hout, schokbeton en lichtgele verblendsteen. Van oorsprong zijn raampartijen licht teruggelegd en is glas gevat in smalle stalen profielen (thans deels vervangen). In de architectuur worden lange horizontale lijnen -zoals die van luifels, gestuukte vloerbanden, galerijen en platte daken- afgewisseld met ritmische verticale accenten, zoals de uitspringende schokbetonnen stijlen van de winkelblokken.

De winkelpromenade, waarvan de hoofdrichting noord-zuid loopt, heeft aan weerszijden vrijwel aaneengesloten stroken met lage winkelblokken. Hoofdtoegangen bevinden zich in het westen, aan de Karel Doormanstraat ter hoogte van het Schouwburgplein, en in het zuiden, aan de Van Oldenbarneveldtplaats. Kenmerkend is het brede profiel en het lichte karakter van de Lijnbaanpromenade. Het profiel van de promenade wordt voortgezet in de breedte van het zebrapad over de kruisende Aert van Nesstraat. Verbindende luifels spelen een belangrijke rol als beschutting en als markerende elementen op de overgang van binnen naar buiten. De winkels worden via de expeditiestraten aan de achterzijden van de winkelstroken bevoorraad. Het ontwerp voor winkelstroken (maatvoering en constructiewijze) laat een flexibele indeling toe van etalages en winkelinterieurs, waarbij de vaste vormgeving van de bovenpuien en de luifels voor standvastigheid in het gevelbeeld zorgen.

In de woonzone zijn schijfvormige woonflats in combinatie met lage woon/winkelblokjes gedeeltelijk in een open U-vorm aan twee hoven gegroepeerd. De meest noordelijke flat "City house" ligt afzonderlijk aan de gemengde stadsstraat Kruiskade en vormt samen met de andere oost-west gerichte hoogste woonschijven een sterk ritme dat het ensemble markeert. De hoven fungeren als een visueel bindend element en als groene spiegel voor de bouwblokken. In het oorspronkelijke ontwerp zijn drie stempels van flats en laagbouw rond een binnenhof of een parkeerterrein ontworpen; de meest zuidelijke stempel is, met uitzondering van het woon/winkelblokje, pas na 1966 in gewijzigde vorm uitgevoerd, waarbij de hof niet als parkeerplaats werd ingericht maar van een parkeergarage werd voorzien. De 3 woon/winkelblokken vormen samen een herkenbare reeks langs de Karel Doormanstraat die de ruimtelijke overgang verzorgt van de grote schaal van de Lijnbaanhoven naar die van het aangrenzende gebied.

In de architectuur van de woongebouwen is de toepassing van gewapend betonvloeren benadrukt door de doorgaande, witgeverfde banden die licht uitkragen en met de telkens uitspringende balkonvloeren zijn verbonden. Ze worden afgewisseld door lichtgele baksteen vlakken en onderverdeelde glaspuien die onderaan zwarte horizontale glaspanelen bevatten. De uitstekende balkons, rechthoekig of licht gerend, en trappartijen zorgen voor ritmische en dynamische gevelbeelden.

Waardering

Het Lijnbaanensemble is van algemeen belang als essentieel toonbeeld van de Wederopbouw 1940-1958, vanwege de cultuurhistorische, architectuurhistorische en stedenbouwkundige waarde:

- het Lijnbaanensemble heeft cultuurhistorische betekenis omdat het als het symbool geldt van de naoorlogse wederopbouw van het Rotterdamse stadshart en ontstaan is vanuit publiek-private samenwerking en een modernistische visie op grootstedelijke centrumontwikkelingen, waarbij het winkelen voor het eerst als een te faciliteren activiteit van vrijetijdsbesteding is opgevat en wonen in hoogbouw in de binnenstad is geïntroduceerd;

- het ensemble heeft innovatieve waarde vanwege het revolutionaire concept van de autovrije winkelpromenade dat wereldwijd is nagevolgd bij de bouw van nieuwe winkelcentra;

- het ensemble is van betekenis vanwege de vernieuwende typologie van hoogbouw aan woonhoven in een half open opzet en vanwege de hoogwaardige wijze waarop deze is vertaald in de stedenbouwkundige compositie;

- vanwege de kenmerkende scheiding van functies en verkeersstromen in de stedenbouwkundige opzet die bij uitstek tot uiting komt in de elementen winkelpromenade, expeditiestraten en woonhoven;

- het ensemble is een toonbeeld van moderne architectuur uit de vroege wederopbouwperiode en is van belang vanwege de hoogwaardige esthetische kwaliteiten van de architectuur en de stedenbouwkundige compositie, die mede te danken is aan de supervisie door toonaangevende architecten uit de periode. Binnen het oeuvre van Van den Broek en Bakema neemt het ensemble een bijzondere plaats in, o.a. als eerste gezamenlijk project;

- het Lijnbaanensemble is in zijn stedenbouwkundige opzet en in de architectonische samenhang herkenbaar bewaard gebleven ondanks dat hier en daar elementen verloren zijn gegaan c.q. zijn gewijzigd.

Eigenschappen

Functies
Functie Hoofdcategorie Subcategorie Functietype Is hoofdfunctie
Woningen en woningbouwcomplexen Appartementengebouw oorspronkelijke functie Ja
Adressen
Straat Getal Achtervoegsel Postcode Plaats Locatie Situatie Is hoofdadres
Jan Evertsenplaats 1 3012 HN Rotterdam Ja
Jan Evertsenplaats 2 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 3 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 4 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 5 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 6 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 7 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 8 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 9 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 10 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 11 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 12 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 13 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 14 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 15 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 16 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 17 3012 HN Rotterdam
Jan Evertsenplaats 18 3012 HN Rotterdam
Van Oldenbarneveltplaats 25 3012 AH Rotterdam
Van Ghentstraat 29 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 30 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 31 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 31 3012 HP Rotterdam
Jan Evertsenplaats 32 3012 HP Rotterdam
Jan Evertsenplaats 33 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 33 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 34 3012 HP Rotterdam
Jan Evertsenplaats 35 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 35 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 36 3012 HP Rotterdam
Jan Evertsenplaats 37 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 37 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 38 3012 HP Rotterdam
Aert van Nesstraat 38 3012 CA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 39 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 39 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 40 3012 HP Rotterdam
Jan Evertsenplaats 41 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 41 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 42 3012 HP Rotterdam
Aert van Nesstraat 42 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 43 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 43 3012 EA Rotterdam
Aert van Nesstraat 44 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 44 3012 HP Rotterdam
Jan Evertsenplaats 45 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 45 3012 EA Rotterdam
Aert van Nesstraat 46 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 46 3012 HP Rotterdam
Jan Evertsenplaats 47 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 47 3012 EA Rotterdam
Aert van Nesstraat 48 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 48 3012 HP Rotterdam
Jan Evertsenplaats 49 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 49 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 50 3012 HP Rotterdam
Aert van Nesstraat 50 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 51 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 51 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 52 3012 HP Rotterdam
Aert van Nesstraat 52 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 53 3012 HP Rotterdam
Van Ghentstraat 53 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 54 3012 HR Rotterdam
Aert van Nesstraat 54 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 55 3012 HR Rotterdam
Van Ghentstraat 55 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 56 3012 HR Rotterdam
Aert van Nesstraat 56 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 57 3012 HR Rotterdam
Van Ghentstraat 57 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 58 3012 HR Rotterdam
Aert van Nesstraat 58 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 59 3012 HR Rotterdam
Van Ghentstraat 59 3012 EA Rotterdam
Aert van Nesstraat 60 3012 CB Rotterdam
Jan Evertsenplaats 60 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 61 3012 HR Rotterdam
Van Ghentstraat 61 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 62 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 63 3012 HR Rotterdam
Van Ghentstraat 63 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 64 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 65 3012 HR Rotterdam
Van Ghentstraat 65 3012 EA Rotterdam
Jan Evertsenplaats 66 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 67 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 68 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 69 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 70 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 71 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 72 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 73 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 74 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 75 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 76 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 77 3012 HR Rotterdam
Jan Evertsenplaats 78 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 79 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 80 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 81 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 82 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 83 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 84 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 85 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 86 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 87 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 88 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 89 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 90 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 91 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 92 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 93 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 94 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 95 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 96 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 97 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 98 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 99 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 100 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 101 3012 HS Rotterdam
Jan Evertsenplaats 102 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 103 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 104 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 105 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 106 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 107 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 108 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 109 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 110 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 111 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 112 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 113 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 114 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 115 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 116 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 117 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 118 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 119 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 120 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 121 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 122 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 123 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 124 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 125 3012 HT Rotterdam
Jan Evertsenplaats 126 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 127 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 128 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 129 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 130 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 131 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 132 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 133 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 134 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 135 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 136 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 137 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 138 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 139 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 140 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 141 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 142 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 143 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 144 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 145 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 146 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 147 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 148 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 149 3012 HV Rotterdam
Jan Evertsenplaats 150 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 151 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 152 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 153 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 154 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 155 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 156 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 157 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 158 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 159 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 160 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 161 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 162 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 163 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 164 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 165 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 166 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 167 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 168 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 169 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 170 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 171 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 172 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 173 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 174 3012 HW Rotterdam
Jan Evertsenplaats 192 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 193 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 194 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 195 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 196 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 197 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 198 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 199 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 200 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 201 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 202 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 203 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 204 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 205 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 206 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 207 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 208 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 209 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 210 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 211 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 212 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 213 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 214 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 215 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 216 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 217 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 218 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 219 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 220 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 221 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 222 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 223 3012 HX Rotterdam
Jan Evertsenplaats 224 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 225 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 226 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 227 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 228 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 229 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 230 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 231 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 232 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 233 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 234 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 235 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 236 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 237 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 238 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 239 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 240 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 241 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 242 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 243 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 244 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 245 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 246 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 247 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 248 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 249 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 250 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 251 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 252 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 253 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 254 3012 HZ Rotterdam
Jan Evertsenplaats 255 3012 HZ Rotterdam
Karel Doormanstraat 316 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 320 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 322 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 324 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 326 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 328 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 330 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 332 3012 GP Rotterdam
Karel Doormanstraat 334 3012 GP Rotterdam
Types
Hoofdcategorie Subcategorie Beschrijving Notitie
Woningen en woningbouwcomplexen Appartementengebouw Galerijflat
Percelen
Kadastraal perceel Kadastrale sectie Kadastraal object Appartement Kadastrale gemeente
758 AF 1513 A10 Rotterdam
758 AF 1513 A100 Rotterdam
758 AF 1513 A101 Rotterdam
758 AF 1513 A102 Rotterdam
758 AF 1513 A103 Rotterdam
758 AF 1513 A104 Rotterdam
758 AF 1513 A105 Rotterdam
758 AF 1513 A106 Rotterdam
758 AF 1513 A107 Rotterdam
758 AF 1513 A108 Rotterdam
758 AF 1513 A109 Rotterdam
758 AF 1513 A11 Rotterdam
758 AF 1513 A110 Rotterdam
758 AF 1513 A111 Rotterdam
758 AF 1513 A112 Rotterdam
758 AF 1513 A113 Rotterdam
758 AF 1513 A114 Rotterdam
758 AF 1513 A115 Rotterdam
758 AF 1513 A116 Rotterdam
758 AF 1513 A117 Rotterdam
758 AF 1513 A118 Rotterdam
758 AF 1513 A119 Rotterdam
758 AF 1513 A12 Rotterdam
758 AF 1513 A120 Rotterdam
758 AF 1513 A121 Rotterdam
758 AF 1513 A122 Rotterdam
758 AF 1513 A123 Rotterdam
758 AF 1513 A124 Rotterdam
758 AF 1513 A125 Rotterdam
758 AF 1513 A126 Rotterdam
758 AF 1513 A127 Rotterdam
758 AF 1513 A128 Rotterdam
758 AF 1513 A129 Rotterdam
758 AF 1513 A13 Rotterdam
758 AF 1513 A130 Rotterdam
758 AF 1513 A131 Rotterdam
758 AF 1513 A132 Rotterdam
758 AF 1513 A133 Rotterdam
758 AF 1513 A134 Rotterdam
758 AF 1513 A135 Rotterdam
758 AF 1513 A136 Rotterdam
758 AF 1513 A137 Rotterdam
758 AF 1513 A138 Rotterdam
758 AF 1513 A139 Rotterdam
758 AF 1513 A14 Rotterdam
758 AF 1513 A140 Rotterdam
758 AF 1513 A141 Rotterdam
758 AF 1513 A142 Rotterdam
758 AF 1513 A143 Rotterdam
758 AF 1513 A144 Rotterdam
758 AF 1513 A145 Rotterdam
758 AF 1513 A146 Rotterdam
758 AF 1513 A147 Rotterdam
758 AF 1513 A148 Rotterdam
758 AF 1513 A149 Rotterdam
758 AF 1513 A15 Rotterdam
758 AF 1513 A150 Rotterdam
758 AF 1513 A151 Rotterdam
758 AF 1513 A152 Rotterdam
758 AF 1513 A153 Rotterdam
758 AF 1513 A154 Rotterdam
758 AF 1513 A155 Rotterdam
758 AF 1513 A156 Rotterdam
758 AF 1513 A157 Rotterdam
758 AF 1513 A158 Rotterdam
758 AF 1513 A159 Rotterdam
758 AF 1513 A16 Rotterdam
758 AF 1513 A160 Rotterdam
758 AF 1513 A161 Rotterdam
758 AF 1513 A162 Rotterdam
758 AF 1513 A163 Rotterdam
758 AF 1513 A164 Rotterdam
758 AF 1513 A165 Rotterdam
758 AF 1513 A166 Rotterdam
758 AF 1513 A167 Rotterdam
758 AF 1513 A168 Rotterdam
758 AF 1513 A169 Rotterdam
758 AF 1513 A17 Rotterdam
758 AF 1513 A170 Rotterdam
758 AF 1513 A171 Rotterdam
758 AF 1513 A172 Rotterdam
758 AF 1513 A173 Rotterdam
758 AF 1513 A174 Rotterdam
758 AF 1513 A175 Rotterdam
758 AF 1513 A176 Rotterdam
758 AF 1513 A177 Rotterdam
758 AF 1513 A178 Rotterdam
758 AF 1513 A179 Rotterdam
758 AF 1513 A18 Rotterdam
758 AF 1513 A180 Rotterdam
758 AF 1513 A181 Rotterdam
758 AF 1513 A182 Rotterdam
758 AF 1513 A183 Rotterdam
758 AF 1513 A184 Rotterdam
758 AF 1513 A185 Rotterdam
758 AF 1513 A186 Rotterdam
758 AF 1513 A187 Rotterdam
758 AF 1513 A188 Rotterdam
758 AF 1513 A189 Rotterdam
758 AF 1513 A19 Rotterdam
758 AF 1513 A190 Rotterdam
758 AF 1513 A191 Rotterdam
758 AF 1513 A192 Rotterdam
758 AF 1513 A193 Rotterdam
758 AF 1513 A194 Rotterdam
758 AF 1513 A195 Rotterdam
758 AF 1513 A196 Rotterdam
758 AF 1513 A197 Rotterdam
758 AF 1513 A198 Rotterdam
758 AF 1513 A199 Rotterdam
758 AF 1513 A2 Rotterdam
758 AF 1513 A20 Rotterdam
758 AF 1513 A200 Rotterdam
758 AF 1513 A201 Rotterdam
758 AF 1513 A202 Rotterdam
758 AF 1513 A203 Rotterdam
758 AF 1513 A204 Rotterdam
758 AF 1513 A205 Rotterdam
758 AF 1513 A206 Rotterdam
758 AF 1513 A207 Rotterdam
758 AF 1513 A208 Rotterdam
758 AF 1513 A209 Rotterdam
758 AF 1513 A21 Rotterdam
758 AF 1513 A210 Rotterdam
758 AF 1513 A211 Rotterdam
758 AF 1513 A212 Rotterdam
758 AF 1513 A213 Rotterdam
758 AF 1513 A214 Rotterdam
758 AF 1513 A215 Rotterdam
758 AF 1513 A216 Rotterdam
758 AF 1513 A217 Rotterdam
758 AF 1513 A218 Rotterdam
758 AF 1513 A219 Rotterdam
758 AF 1513 A22 Rotterdam
758 AF 1513 A220 Rotterdam
758 AF 1513 A221 Rotterdam
758 AF 1513 A222 Rotterdam
758 AF 1513 A223 Rotterdam
758 AF 1513 A224 Rotterdam
758 AF 1513 A225 Rotterdam
758 AF 1513 A226 Rotterdam
758 AF 1513 A227 Rotterdam
758 AF 1513 A228 Rotterdam
758 AF 1513 A229 Rotterdam
758 AF 1513 A23 Rotterdam
758 AF 1513 A230 Rotterdam
758 AF 1513 A231 Rotterdam
758 AF 1513 A232 Rotterdam
758 AF 1513 A233 Rotterdam
758 AF 1513 A234 Rotterdam
758 AF 1513 A235 Rotterdam
758 AF 1513 A236 Rotterdam
758 AF 1513 A237 Rotterdam
758 AF 1513 A238 Rotterdam
758 AF 1513 A239 Rotterdam
758 AF 1513 A24 Rotterdam
758 AF 1513 A240 Rotterdam
758 AF 1513 A241 Rotterdam
758 AF 1513 A242 Rotterdam
758 AF 1513 A243 Rotterdam
758 AF 1513 A244 Rotterdam
758 AF 1513 A245 Rotterdam
758 AF 1513 A246 Rotterdam
758 AF 1513 A247 Rotterdam
758 AF 1513 A248 Rotterdam
758 AF 1513 A249 Rotterdam
758 AF 1513 A25 Rotterdam
758 AF 1513 A250 Rotterdam
758 AF 1513 A251 Rotterdam
758 AF 1513 A252 Rotterdam
758 AF 1513 A253 Rotterdam
758 AF 1513 A254 Rotterdam
758 AF 1513 A255 Rotterdam
758 AF 1513 A256 Rotterdam
758 AF 1513 A257 Rotterdam
758 AF 1513 A258 Rotterdam
758 AF 1513 A259 Rotterdam
758 AF 1513 A26 Rotterdam
758 AF 1513 A260 Rotterdam
758 AF 1513 A261 Rotterdam
758 AF 1513 A262 Rotterdam
758 AF 1513 A263 Rotterdam
758 AF 1513 A264 Rotterdam
758 AF 1513 A265 Rotterdam
758 AF 1513 A266 Rotterdam
758 AF 1513 A267 Rotterdam
758 AF 1513 A268 Rotterdam
758 AF 1513 A269 Rotterdam
758 AF 1513 A27 Rotterdam
758 AF 1513 A270 Rotterdam
758 AF 1513 A271 Rotterdam
758 AF 1513 A272 Rotterdam
758 AF 1513 A273 Rotterdam
758 AF 1513 A274 Rotterdam
758 AF 1513 A275 Rotterdam
758 AF 1513 A276 Rotterdam
758 AF 1513 A277 Rotterdam
758 AF 1513 A278 Rotterdam
758 AF 1513 A279 Rotterdam
758 AF 1513 A28 Rotterdam
758 AF 1513 A280 Rotterdam
758 AF 1513 A281 Rotterdam
758 AF 1513 A282 Rotterdam
758 AF 1513 A283 Rotterdam
758 AF 1513 A284 Rotterdam
758 AF 1513 A285 Rotterdam
758 AF 1513 A286 Rotterdam
758 AF 1513 A287 Rotterdam
758 AF 1513 A288 Rotterdam
758 AF 1513 A289 Rotterdam
758 AF 1513 A29 Rotterdam
758 AF 1513 A290 Rotterdam
758 AF 1513 A3 Rotterdam
758 AF 1513 A30 Rotterdam
758 AF 1513 A31 Rotterdam
758 AF 1513 A32 Rotterdam
758 AF 1513 A33 Rotterdam
758 AF 1513 A34 Rotterdam
758 AF 1513 A35 Rotterdam
758 AF 1513 A36 Rotterdam
758 AF 1513 A37 Rotterdam
758 AF 1513 A38 Rotterdam
758 AF 1513 A39 Rotterdam
758 AF 1513 A4 Rotterdam
758 AF 1513 A40 Rotterdam
758 AF 1513 A41 Rotterdam
758 AF 1513 A42 Rotterdam
758 AF 1513 A43 Rotterdam
758 AF 1513 A44 Rotterdam
758 AF 1513 A45 Rotterdam
758 AF 1513 A46 Rotterdam
758 AF 1513 A47 Rotterdam
758 AF 1513 A48 Rotterdam
758 AF 1513 A49 Rotterdam
758 AF 1513 A5 Rotterdam
758 AF 1513 A50 Rotterdam
758 AF 1513 A51 Rotterdam
758 AF 1513 A52 Rotterdam
758 AF 1513 A53 Rotterdam
758 AF 1513 A54 Rotterdam
758 AF 1513 A55 Rotterdam
758 AF 1513 A56 Rotterdam
758 AF 1513 A57 Rotterdam
758 AF 1513 A58 Rotterdam
758 AF 1513 A59 Rotterdam
758 AF 1513 A6 Rotterdam
758 AF 1513 A60 Rotterdam
758 AF 1513 A61 Rotterdam
758 AF 1513 A62 Rotterdam
758 AF 1513 A63 Rotterdam
758 AF 1513 A64 Rotterdam
758 AF 1513 A65 Rotterdam
758 AF 1513 A66 Rotterdam
758 AF 1513 A67 Rotterdam
758 AF 1513 A68 Rotterdam
758 AF 1513 A69 Rotterdam
758 AF 1513 A7 Rotterdam
758 AF 1513 A70 Rotterdam
758 AF 1513 A71 Rotterdam
758 AF 1513 A72 Rotterdam
758 AF 1513 A73 Rotterdam
758 AF 1513 A74 Rotterdam
758 AF 1513 A75 Rotterdam
758 AF 1513 A76 Rotterdam
758 AF 1513 A77 Rotterdam
758 AF 1513 A78 Rotterdam
758 AF 1513 A79 Rotterdam
758 AF 1513 A8 Rotterdam
758 AF 1513 A80 Rotterdam
758 AF 1513 A81 Rotterdam
758 AF 1513 A82 Rotterdam
758 AF 1513 A83 Rotterdam
758 AF 1513 A84 Rotterdam
758 AF 1513 A85 Rotterdam
758 AF 1513 A86 Rotterdam
758 AF 1513 A87 Rotterdam
758 AF 1513 A88 Rotterdam
758 AF 1513 A89 Rotterdam
758 AF 1513 A9 Rotterdam
758 AF 1513 A90 Rotterdam
758 AF 1513 A91 Rotterdam
758 AF 1513 A92 Rotterdam
758 AF 1513 A93 Rotterdam
758 AF 1513 A94 Rotterdam
758 AF 1513 A95 Rotterdam
758 AF 1513 A96 Rotterdam
758 AF 1513 A97 Rotterdam
758 AF 1513 A98 Rotterdam
758 AF 1513 A99 Rotterdam
759 AF 951 A1 Rotterdam
759 AF 951 A10 Rotterdam
759 AF 951 A11 Rotterdam
759 AF 951 A12 Rotterdam
759 AF 951 A13 Rotterdam
759 AF 951 A14 Rotterdam
759 AF 951 A17 Rotterdam
759 AF 951 A18 Rotterdam
759 AF 951 A19 Rotterdam
759 AF 951 A2 Rotterdam
759 AF 951 A20 Rotterdam
759 AF 951 A21 Rotterdam
759 AF 951 A22 Rotterdam
759 AF 951 A23 Rotterdam
759 AF 951 A24 Rotterdam
759 AF 951 A25 Rotterdam
759 AF 951 A26 Rotterdam
759 AF 951 A27 Rotterdam
759 AF 951 A28 Rotterdam
759 AF 951 A29 Rotterdam
759 AF 951 A3 Rotterdam
759 AF 951 A30 Rotterdam
759 AF 951 A4 Rotterdam
759 AF 951 A5 Rotterdam
759 AF 951 A6 Rotterdam
759 AF 951 A7 Rotterdam
759 AF 951 A9 Rotterdam
845 AF 1512 A1 Rotterdam
845 AF 1512 A10 Rotterdam
845 AF 1512 A100 Rotterdam
845 AF 1512 A101 Rotterdam
845 AF 1512 A102 Rotterdam
845 AF 1512 A103 Rotterdam
845 AF 1512 A104 Rotterdam
845 AF 1512 A105 Rotterdam
845 AF 1512 A106 Rotterdam
845 AF 1512 A107 Rotterdam
845 AF 1512 A108 Rotterdam
845 AF 1512 A109 Rotterdam
845 AF 1512 A11 Rotterdam
845 AF 1512 A110 Rotterdam
845 AF 1512 A111 Rotterdam
845 AF 1512 A112 Rotterdam
845 AF 1512 A113 Rotterdam
845 AF 1512 A114 Rotterdam
845 AF 1512 A115 Rotterdam
845 AF 1512 A116 Rotterdam
845 AF 1512 A117 Rotterdam
845 AF 1512 A118 Rotterdam
845 AF 1512 A119 Rotterdam
845 AF 1512 A12 Rotterdam
845 AF 1512 A120 Rotterdam
845 AF 1512 A121 Rotterdam
845 AF 1512 A122 Rotterdam
845 AF 1512 A123 Rotterdam
845 AF 1512 A124 Rotterdam
845 AF 1512 A125 Rotterdam
845 AF 1512 A126 Rotterdam
845 AF 1512 A127 Rotterdam
845 AF 1512 A128 Rotterdam
845 AF 1512 A129 Rotterdam
845 AF 1512 A13 Rotterdam
845 AF 1512 A130 Rotterdam
845 AF 1512 A131 Rotterdam
845 AF 1512 A132 Rotterdam
845 AF 1512 A133 Rotterdam
845 AF 1512 A134 Rotterdam
845 AF 1512 A135 Rotterdam
845 AF 1512 A136 Rotterdam
845 AF 1512 A137 Rotterdam
845 AF 1512 A138 Rotterdam
845 AF 1512 A139 Rotterdam
845 AF 1512 A14 Rotterdam
845 AF 1512 A140 Rotterdam
845 AF 1512 A141 Rotterdam
845 AF 1512 A142 Rotterdam
845 AF 1512 A143 Rotterdam
845 AF 1512 A144 Rotterdam
845 AF 1512 A145 Rotterdam
845 AF 1512 A146 Rotterdam
845 AF 1512 A15 Rotterdam
845 AF 1512 A16 Rotterdam
845 AF 1512 A17 Rotterdam
845 AF 1512 A18 Rotterdam
845 AF 1512 A19 Rotterdam
845 AF 1512 A2 Rotterdam
845 AF 1512 A20 Rotterdam
845 AF 1512 A21 Rotterdam
845 AF 1512 A22 Rotterdam
845 AF 1512 A23 Rotterdam
845 AF 1512 A24 Rotterdam
845 AF 1512 A25 Rotterdam
845 AF 1512 A26 Rotterdam
845 AF 1512 A27 Rotterdam
845 AF 1512 A28 Rotterdam
845 AF 1512 A29 Rotterdam
845 AF 1512 A3 Rotterdam
845 AF 1512 A30 Rotterdam
845 AF 1512 A31 Rotterdam
845 AF 1512 A32 Rotterdam
845 AF 1512 A33 Rotterdam
845 AF 1512 A34 Rotterdam
845 AF 1512 A35 Rotterdam
845 AF 1512 A36 Rotterdam
845 AF 1512 A37 Rotterdam
845 AF 1512 A38 Rotterdam
845 AF 1512 A39 Rotterdam
845 AF 1512 A4 Rotterdam
845 AF 1512 A40 Rotterdam
845 AF 1512 A41 Rotterdam
845 AF 1512 A42 Rotterdam
845 AF 1512 A43 Rotterdam
845 AF 1512 A44 Rotterdam
845 AF 1512 A45 Rotterdam
845 AF 1512 A46 Rotterdam
845 AF 1512 A47 Rotterdam
845 AF 1512 A48 Rotterdam
845 AF 1512 A49 Rotterdam
845 AF 1512 A5 Rotterdam
845 AF 1512 A50 Rotterdam
845 AF 1512 A51 Rotterdam
845 AF 1512 A52 Rotterdam
845 AF 1512 A53 Rotterdam
845 AF 1512 A54 Rotterdam
845 AF 1512 A55 Rotterdam
845 AF 1512 A56 Rotterdam
845 AF 1512 A57 Rotterdam
845 AF 1512 A58 Rotterdam
845 AF 1512 A59 Rotterdam
845 AF 1512 A6 Rotterdam
845 AF 1512 A60 Rotterdam
845 AF 1512 A61 Rotterdam
845 AF 1512 A62 Rotterdam
845 AF 1512 A63 Rotterdam
845 AF 1512 A64 Rotterdam
845 AF 1512 A65 Rotterdam
845 AF 1512 A66 Rotterdam
845 AF 1512 A67 Rotterdam
845 AF 1512 A68 Rotterdam
845 AF 1512 A69 Rotterdam
845 AF 1512 A7 Rotterdam
845 AF 1512 A70 Rotterdam
845 AF 1512 A71 Rotterdam
845 AF 1512 A72 Rotterdam
845 AF 1512 A73 Rotterdam
845 AF 1512 A74 Rotterdam
845 AF 1512 A75 Rotterdam
845 AF 1512 A76 Rotterdam
845 AF 1512 A77 Rotterdam
845 AF 1512 A78 Rotterdam
845 AF 1512 A79 Rotterdam
845 AF 1512 A8 Rotterdam
845 AF 1512 A80 Rotterdam
845 AF 1512 A81 Rotterdam
845 AF 1512 A82 Rotterdam
845 AF 1512 A83 Rotterdam
845 AF 1512 A84 Rotterdam
845 AF 1512 A85 Rotterdam
845 AF 1512 A86 Rotterdam
845 AF 1512 A87 Rotterdam
845 AF 1512 A88 Rotterdam
845 AF 1512 A89 Rotterdam
845 AF 1512 A9 Rotterdam
845 AF 1512 A90 Rotterdam
845 AF 1512 A91 Rotterdam
845 AF 1512 A92 Rotterdam
845 AF 1512 A93 Rotterdam
845 AF 1512 A94 Rotterdam
845 AF 1512 A95 Rotterdam
845 AF 1512 A96 Rotterdam
845 AF 1512 A97 Rotterdam
845 AF 1512 A98 Rotterdam
845 AF 1512 A99 Rotterdam
AF 757 Rotterdam
AF 1334 Rotterdam
AF 1210 Rotterdam
AF 1212 Rotterdam
AF 846 Rotterdam
Bouwperioden
Start Eind Notitie Beschrijving
1955 1958 vervaardiging
Naar boven